5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد
دو شنبه 17 آذر 1399 ساعت 15:27 | بازدید : 22 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد

Wallstreet

امیدواری‌های جدید برای ایجاد محرک‌های اقتصادی و آغاز انتشار واکسن قرار است تمرکز اصلی بازارهای مالی در هفته پیش رو باشد. فشارها در واشنگتن برای کمک به مردم و مشاغل سخت تحت تأثیر این همه گیری در حال افزایش است، در حالی که اقتصاد بدترین رکود در دهه های گذشته را متحمل شده است. شاخص‌های اصلی وال‌استریت در روز جمعه به بالاترین حد خود رسیدند، اما با اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری از گسترش ویروس، بازار با نوسانات بیشتری مواجه خواهد بود. در اروپا، مذاکرات طولانی مدت Brexit در حال ورود به مراحل نهایی بوده و بانک مرکزی اروپا احتمالاً روز پنجشنبه با ادامه روند تاثیرگذاری همه گیری ویروس بر اقتصاد منطقه یورو، توسعه محرک دیگری را اعلام خواهد کرد. در اینجا مواردی است که باید برای شروع هفته آینده از آن اطلاع داشته باشید.

 

1- گفتگوهای پیرامون بسته محرک، نقطه عطفی را در بازار ایجاد میکند.

داده های روز جمعه نشان دهنده پایین‌ترین میزان رشد مشاغل ایالات متحده در شش ماه گذشته میباشند، از این‌رو سرمایه‌گذاران انتظار دارند که یک لایحه محرک مالی جدید برای کمک به احیای اقتصاد تصویب گردد. در صورت عدم اقدام سریع کنگره، تا ۲۶ دسامبر (6 دی)، بیش از 13 میلیون نفر، مزایای بیکاری خود را از دست خواهند داد.

پس از یک ماه اختلاف نظر بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در مورد میزان بسته احتمالی، روز جمعه یک طرح کمک ۹۰۸ میلیارد دلاری ویروس کرونا در کنگره به تصویب رسید.

اما هنوز مشخص نیست که آیا رهبر حزب اکثریت سنا، Mitch McConnell، پس از فشار زیاد احزاب برای رساندن هزینه های امدادرسانی به مرز 500 میلیارد دلار، با چنین بسته بزرگی موافقت می کند یا خیر.

همچنین دو حزب برای تصویب بودجه 1.4 تریلیون دلاری تا 11 دسامبر (21 آذر) مهلت داشته و در غیر اینصورت با خطر تعطیلی دولت در 11 دسامبر مواجه میشوند. به گفته تحلیل‌گران سیاسی، این دو رویداد می توانند با هم مرتبط باشند، اما کنگره همچنین می تواند مصوبه هزینه را بدون در نظر گرفتن بسته محرک، تصویب کند.

 

۲-آغاز عرضه واکسن

در هفته پیش رو، با وارد شدن دولتها به مرحله جدید پاندمی ویروس، انگلیس در حال آماده شدن برای تبدیل به اولین کشوری است که این هفته واکسنهای تولید شده توسط Pfizer (NYSE:PFE) و BioNTech (NASDAQ:BNTX)  را عرضه مینماید.

اولین دوزها قرار است روز سه شنبه تجویز شود که اولویت بیشتر با افراد بالای 80 سال، کارکنان مراکز بهداشتی و کارکنان و ساکنان خانه های سالمندان می باشد.

هفته گذشته انگلیس، تصویب استفاده اضطراری از واکسن فایزر و بیون‌تک را صادر کرد تا در مسابقه جهانی برای شروع مهمترین برنامه تلقیح جمعی در تاریخ، از کشورهای دیگر پیشی بگیرد.

در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو قرار است روز پنجشنبه در مورد مجوز استفاده اضطراری برای واکسن Pfizer/BioNTech  رأی دهد و واکسیناسیون اولیه از اوایل روز جمعه آغاز گردد، با این امید که تا پایان سال حدود بیست میلیون نفر واکسینه شده باشند.

 

3- نوسانات احتمالی بازار سهام

سه شاخص اصلی وال‌استریت در میان انتظارات مبنی بر اینکه گزارش ناخوشایند اشتغال در ایالات متحده می تواند سیاست‌گذاران را برای تلاش بیشتر جهت بسته محرک، تحریک کند، در روز جمعه به بالاترین سطح رسید. به‌روزرسانی‌های مثبت واکسن باعث شده تا نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد داده‌های اقتصادی خرد و افزایش گسترده عفونت ها، کاهش یابد.

اما در حالی که واکسن در راه است، تا زمانی که توده زیادی از جمعیت تلقیح نشود، محدودیت ها همچنان برقرار بوده و این امر ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

سرمایه‌گذاران از نزدیک در حال رصد تحولات سیاسی در واشنگتن و تدارکات استفاده از واکسن و همچنین تأثیر آن بر اقتصاد هستند. در کالیفرنیا، منطقه خلیج سانفرانسیسکو یکشنبه شب با افزایش رکورد موارد ویروس مواجه بوده و بیمارستانها را با کمبود امکانات تهدید کرده است.

 

4- گفتگوهای Brexit در شرف اتمام

مذاکره کنندگان از انگلیس و اتحادیه اروپا روز یکشنبه آخرین مذاکرات را با هدف دستیابی به یک توافق تجاری پس از Brexit، پیش از پایان انتقال دولت به جو بایدن در 31 دسامبر (11 دی) انجام دادند.

در صورتیکه آنها نتوانند به توافق برسند، درست در زمانیکه انگلیس و شرکای سابق آن در اتحادیه اروپا با هزینه اقتصادی بیماری همه گیر ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، جدایی پنج ساله Brexit،  پایان ناخوشایندی خواهد داشت.
کارشناسان هشدار داده‌اند که سناریوی عدم توافق، منجر به آشفتگی بلندمدت در اقتصاد انگلیس خواهد شد. اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری انگلیس است که 47 درصد از تجارت را در سال 2019، به خود اختصاص داده است.
عدم توافق، باعث ضربه سنگینی خواهد شد و بر اساس دفتر مسئولیت بودجه انگلیس، می تواند سبب حذف 2 درصد از تولید اقتصادی انگلیس در سال 2021 گردد، در حالی که تورم را نیز با افزایش روبرو خواهد کرد.

 

5- بانک مرکزی اروپا (ECB)، بسته محرک دیگری را اعلام خواهد کرد.

با توجه به بازگشت منطقه یورو به رکود اقتصادی در سه ماهه چهارم، چنین پیش بینی میشود که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در روز پنجشنبه، بسته محرک دیگری را ارائه خواهد داد.

تورم منطقه یورو برای چهارمین ماه متوالی در ماه نوامبر در قلمرو منفی باقی مانده است و این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است افت قیمت ها بیش از آنچه که انتظار می رود پایدار باقی بماند.

احتمال میرود که بحث اصلی در نشست روز پنجشنبه، موضوع تورم باشد، چرا که سیاست‌گذاران به شدت نگران هستند که یک رکود عمیق و طولانی مدت باعث افزایش چشمگیر عوامل تورم‌زا گردد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: investing.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 231
:: بازدید سال : 387
:: بازدید کلی : 2075